교수소개

공태식 교수

연락처 : 031-400-5658

■ 자기소개
공태식은 한양대학교 ERICA 캠퍼스 경상대학의 조교수로 2014년 9월에 부임하였다. 그는 2011년 7월부터 영국 글래스고 스트래스클라이드 대학교 경영대학원 마케팅학과에서 조교수로 근무한 바 있다. 그는 한양대학교 ERICA 캠퍼스에서 경영학 학사, 서울대학교 경영학과에서 석사와 박사학위를 취득하였다.

■ 연구관심분야
고객시민행동, 고객불량행동, 리테일 테크놀로지, 서비스 로봇 

■ 주요논문
Park, Yun-na and Taeshik Gong (2023), “Curvilinear relationship between customer engagement and responses to service failures,” Service Industries Journal
Gong, Taeshik and Chen-Ya Wang (2023), “Unpacking the relationship between customer citizenship behavior and dysfunctional customer behavior: The role of customer moral credits and entitlement,” Journal of Service Theory and Practice, 33(1), 110-137.
Lee, Kangcheol and Taeshik Gong (2022), “Dysfunctional Customer Behavior and Commitment to Service Quality,” Marketing Intelligence & Planning, 40(8), 1024-1037.
Chan, Kimmy Wa, Taeshik Gong, Piyush Sharma, and Candace Chu (2022), “Demystifying the Impact of Customer Participation on Citizenship Behaviors through Interpersonal Attraction and its Contingencies,” Journal of Business Research, 150, 297-310.
Gong, Taeshik, Chen-Ya Wang, and Kangcheol Lee (2022), “Effects of Characteristics of In-Store Retail Technology on Customer Citizenship Behavior,” Journal of Retailing and Consumer Services, 65, 102488.
Gong, Taeshik, Pengchang Sun, and Min Jung Kang (2022), “Customer-Oriented Constructive Deviance as a Reaction to Organizational Injustice toward Customers,” Cornell Hospitality Quarterly, 63(1), 119-135.
Gong, Taeshik, Chen-Ya Wang (2022), “The Effects of Psychological Contract Breach on Customer-Directed Deviance,” Journal of Business Research, 138, 374-386. 

■ 학회활동
서비스마케팅학회 상임이사 한국마케팅학회 이사 한국소비문화학회 이사