교수소개

김준용 교수

경영학부장

연락처 : 031-400-5623

■ 약력
김준용 교수는 서울대학교에서 경영학 학사학위와 경영학(마케팅전공석사학위를 취득하고미국 University of Illinois at Urbana-Champaign에서 경영학(마케팅전공박사학위를 취득하였다이후 미국 University of Central Florida와 Purdue University에서 경영대학 교수로 재직하였으며, 2012 9월 한양대학교 ERICA 경상대학 경영학부에 부임하였다김준용 교수의 주 연구분야는 소비자 심리 및 행동의 분석에 기반한 마케팅 커뮤니케이션 및 브랜딩 전략이며최근에는 친환경 소비 행동공익연계 마케팅사회적기업 마케팅 등의 분야에 관한 연구를 주로 진행하고 있다김준용 교수의 연구는 Journal of Consumer Psychology, Journal of Retailing, Journal of Business Research 등의 저널에 게재된 바 있다.

 

 강의분야

s   소비자 행동마케팅 관리마케팅 전략시장조사 방법론서비스 마케팅

 

■ 연구관심분야

s   소비자 행동소비자 심리마케팅 전략서비스 마케팅사회적 마케팅


■ 주요논문

s   공익 연계 마케팅 기부 모와 수혜자 심각성이 사치재 구매 의도 및 기업 태도에 미치는 영향김준용최혜원정정윤상품학연구 36 (4), 11-27, 2018

s   An Empirical comparison of alternative models of consumers' environmental attitudes and eco-friendly product purchase intentions, J Kim, Seoul Journal of Business 23 (1), 91-120, 2017

s   Effects of displaying social enterprise certification information on consumers product evaluations and purchase intentions, Journal of Global Scholars of Marketing Science 26 (3), 185-197, 2016

s   Better moods for better eating?: How mood influences food choice MP Gardner, B Wansink, J Kim, SB Park, Journal of Consumer Psychology 24 (3), 320-335, 2014

s   How retailers recommendation and return policies alter product evaluations, J Kim, B Wansink, Journal of Retailing 88 (4), 528-541, 2012

s   Emotional expressions in online user reviews: How they influence consumers' product evaluations, J Kim, P Gupta, Journal of Business Research 65 (7), 985-992, 2012

s   Managing academic advising services quality: Understanding and meeting needs and expectations of different student segments, J Kim, L Feldman, Marketing Management Journal 21 (1), 222-238, 2011

s   Mood Management Dynamics: The interrelationship between mood and mood management behaviours, JD Hess, JJ Kacen, J Kim, British Journal of Mathematical and Statistical Psychology 59 (2), 347-378, 2006

s   Bad popcorn in big buckets: portion size can influence intake as much as taste, B Wansink, J Kim, Journal of Nutrition Education and Behavior 37 (5), 242-245, 2005

s   The marketing battle over genetically modified foods: False assumptions about consumer behavior, B Wansink, J Kim, American Behavioral Scientist 44 (8), 1405-1417, 2001

 

■ 수상경력

s   Best Teacher, 한양대학교, 2016

s   Best Teacher, 한양대학교, 2015

s   Outstanding Paper, Marketing Management Association Conference, Service Marketing Track, 2010

s   Teaching Excellence Fellow, Purdue University, 2009,

s   Seymour Sudman Dissertation Award, University of Illinois at Urbana-Champaign, 2002


■ 학회활동

s   이사한국전자거래학회, 2016-현재

s   심사위원장, Korean Scholars of Marketing Science Doctoral Dissertation Competition Award Committee, 2014

s   논문심사위원, Journal of Global Academy of Marketing Science, 2013-2015

s   논문심사위원, Advances in Consumer Research, 2005-2011

 

■ 보직활동

s   한양대학교 ERICA 경상대학 AACSB 인증준비위원장, 2016-2018

s   한양대학교 일반대학원 전략경영학과장, 2013-2018

s   한양대학교 ERICA 대학입학전형 공정관리위원, 2013-2017

s   한양대학교 ERICA 경상대학 경영학부장보, 2013-2015